Van St Louis naar Tulsa - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Chantal Zaunbrecher - WaarBenJij.nu Van St Louis naar Tulsa - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Chantal Zaunbrecher - WaarBenJij.nu

Van St Louis naar Tulsa

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

29 April 2014 | Verenigde Staten, Tulsa

Het is al vroeg dag voor ons.
Die grote Amtrack treinen rijden snachts ook gewoon door en bij elke overgang vinden die machinisten het nodig om flink te toeteren, en volgens mij lag onze camping niet ver van z'n overgang uuuuut!

Vandaag een rit van 644 km van St Louis naar Tulsa.

Geplande tussenstops in Rolla en Springfield.

In Rolla hebben we een antiek cq souvenirwinkeltje bezocht en een bekend uithangbord bekeken.

Verderop hebben we de cave van Jesse James bezocht. Jesse James was een vroegere rover die zich schuil hield in deze grot.

Volgens een artikel op internet moest Springfield een kleurrijk centrum hebben die bruist van gezelligheid.
Natuurlijk trok ons dat wel aan en wilde dat gaan meemaken.
Bij aankomst bleek echter dat het helemaal niet zo bruisend en druk was.
Typerend is dat voor al die kleine dorpjes langs de Route 66 die we tot nog toe bezocht hebben.
Ze ogen zo rustig en stil.
Weinig bedrijvigheid, veel minder toeristisch als ik gedacht had.
Ook het onderhoud van de huizen in deze dorpjes was slecht. Van nogal wat huizen was er zelfs sprake van verval.
Weet niet goed wat ik daarvan moet denken. Zou de crisis (hier in Amerika) ermee te maken hebben of zou het gewoon hun manier van leven zijn?

Langs de snelweg staan echter hele mooie boerderijtjes, niet van die grote ranches, die hopen we te zien in Texas, daar gaan we morgen naartoe.
Verder heb je langs de hele weg zo ontzettend veel te zien. Mooie natuur, heel veel groen, wijngaarden, koeien en paarden in de weien enz enz.
Oja, Patrick en ik hebben een slang gezien. Gelukkig lag ie langs de weg pff.

Ik zal even iets vertellen over onze camper.
Ten eerste issie zo groot dat ik er niet mee durf te rijden en hij rijdt 1 op 2, allemamachisch, dat is wat anders als de papieren deden geloven. Gelukkig hoeven we er maar 4000 km mee te rijden, reken maar uit.... woehaha.
Verder is deze camper van alle gemakken voorzien en doet ie qua grootte niet onder voor een gemiddelde hotelkamer op Tenerife.

Om elke dag ons doel te bereiken moeten we flink doorrijden, moet wel want over nog geen twee weken meer moeten we de camper alweer inleveren.

De kids doen het heel goed, ze wisten van te voren wat de reis inhield, veel rijden en veel zien vanuit de camper. De laatste week veranderd dit wel, dat weten zij ook en leven daar helemaal naartoe. We hebben gemerkt dat al die mooie natuur en die 'ouwe dingen' die de Route 66 zo bekend maken hun niet zoveel boeien. Wessel en Jimmy vinden het erg leuk om in de bijrijdersstoel te zitten naast Patrick. Jimmy vindt het machtig dat er hier zoveel MacDonalds restaurants zijn. Om de paar mile hoor ik: kijk mam, alweer restaurant De Gouden Bogen. De gele M van MacDonalds noemen zij gouden bogen, klinkt chiquer hihi

Het blijft een land met veel bijzondere mensen, gelukkig maar anders hadden wij nergens om over te praten ;-)

• 01 Mei 2014 - 05:51

Mam Beppie :

Erg fijn dat het met jullie in de Camper goed gaat en natuurlijk zijn het hele afstanden om te rijden ,zo kom je nog eens ergens haha en zie je toch weer een stukje van de wereld om je heen . Eng hoor als je ongedierte ziet en zeker een slang kijk maar goed uit groetjes doeiiixxxx

• 01 Mei 2014 - 05:58

Mam Beppie :

Erg leuk ook al die foto's nu zie ik pas hoe groot de Camper is wat een loeierd zeg gr doeiiixxx

• 01 Mei 2014 - 06:59

Brigitte:

Hè daar! Leuk om te lezen hoe het gaat met jullie! Al die ouwe dingen interesseren de kinderen nu misschien niet zo maar dat komt wel. Ze kunnen als ze wat ouder zijn wel zeggen dat ze het allemaal gezien hebben! Dit is gewoon een ongelooflijk mooie ervaring en ook voor jullie als gezin mooi om te doen! Quality time! Lekker overal van genieten en kijk goed uit voor slangen en al wat er nog kan komen! Veel plezier nog x brigitte

• 01 Mei 2014 - 09:45

Helma:

Jesse James!!! My favourite ;)

• 01 Mei 2014 - 10:25

Angelique:

Hey luitjes, wouw wat een plaatjes. Krijg nu steeds meer zin om ook weer eens naar de States te gaan! Veel plezier nog en vergeet vooral niet te genieten, die 2 weken zijn voorbij voordat je het weet!

• 01 Mei 2014 - 10:25

Angelique:

• 01 Mei 2014 - 20:04

Jan:

Knappe auto die camper, maar dat hij zoveel zuipt, das toch niet meer van deze tijd.
    Dan moeten jullie in Vegas maar je best doen om wat extra dollars te verdienen.

Veel plezier daar.