Van Chicago naar St Louis - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Chantal Zaunbrecher - WaarBenJij.nu Van Chicago naar St Louis - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Chantal Zaunbrecher - WaarBenJij.nu

Van Chicago naar St Louis

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

28 April 2014 | Verenigde Staten, Saint Louis

Vandaag gaan we de camper ophalen.
Om half elf konden we terecht om 'm op te halen. Nadat we boodschappen hadden ingeslagen bij een dichtbijgelegen Wal-Mart en terug waren geweest naar het camperverhuurbedrijf waar we een koffer vergeten waren mee te nemen (ahum!) konden we onze route inzetten naar de eerste grote stad St. Louis.

Volgens de weerberichten zullen we niet veel meekrijgen van het slechte weer wat allemaal in een gebied voor ons voorbij trekt. Vanmorgen op CNN beelden gezien van de tornado's die daarbij slachtoffers heeft gemaakt.
Misschien zien we morgen of overmorgen de gevolgen daarvan wel onderweg.

Onze rit naar St. Louis gaat via Bloomington (afrit per ongeluk voorbij gereden haha tis allemaal ff wennen) en Springfield.
Springfield staat bekend om een bekende inwoner. Namelijk de 16e president van de US, Abraham Lincoln. Hij woonde daar halverwege de 19e eeuw.
De eerste keer voor ons dat we zo dichtbij een Amerikaanse president in de buurt zijn geweest, weliswaar zijn graf, maar toch...
We hebben bijna de hele dag slecht weer gehad. Harde wind en veel regen.
Nadat we vanuit de camper de Gateway Arch in St. Louis hebben bewonderd zijn we snel naar de camping in de buurt gereden want het was al laat en we waren erg moe.
De St. Louis Gateway Arch overigens staat voor de verovering van het Westen.
St Louis zelf is de grootste stad tussen Chicago en Los Angeles en wordt de poort naar het westen genoemd.
Wat ik ook wel bijzonder vond is dat we (een paar keer zelfs) over de Mississippi zijn gereden.
Niets bijzonders aan te zien maar klinkt gewoon leuk 'de Mississippi'.

• 01 Mei 2014 - 05:43

Mam Beppie :

Leuk hoor al die reisverhalen van jullie kunnen we vanuit thuis ook een beetje meegenieten wel jammer van het slechte weer hopelijk word het snel beter groetjes vanuit het beetje frisse Rosmalen doeiiixxxxx

• 01 Mei 2014 - 09:41

Helma:

De Missisipi!! Heb je die boot met Tom Saywer en Hukleberry Finn voorbij zien varen ;)? Hoe zijn de mensen in dat deel van de States? Zo'n tornado op de foto is natuurlijk wel vet op feesten en partijen 'Kijk dit ben ik bij de Missisipi met een tornado op de achtergrond"...., maar als je er zelf dicht bij in de buurt bent misschien ook wel spookey....

• 01 Mei 2014 - 14:45

Pa En Ma:

wat leuk om het allemaal te lezen ,het gaat snel voorbij geniet er van ,ook leuke foto's,volgende week minder kilometers maken is ook wel fijn ,veel plezier xxx