LA tour - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Chantal Zaunbrecher - WaarBenJij.nu LA tour - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Chantal Zaunbrecher - WaarBenJij.nu

LA tour

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

07 Mei 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Vandaag ging de wekker weer om zeven uur zoals alle andere dagen hier.
Lekker ontbijten, wassen en aankleden.

De hop on hop off bustour door LA staat vandaag op het programma.
Ik verheug me er erg op.
Het lijkt me heerlijk om in zo'n open dubbeldekker door de straten van LA gereden te worden en met een koptelefoon op te luisteren naar de verhalen achter elk gebouw, beeldje of persoon. Wessel zat aandachtig mee te luisteren en rond te kijken terwijl Jimmy zijn koptelefoontje had aangesloten op zijn telefoon en muziek aan het luisteren was.

Interessant om te weten welke ster waar heeft gewoond en wie waar dood is gevonden?!
Maar waar het in ieder geval levendig genoeg was, was op Rodeo Drive. De winkelstraat van Beverly Hills.
Er waren vele dure winkels zoals Prada, Chanel, YSL en weet ik nog veel meer. Het zag er allemaal even mooi en super chique uit. We zijn er niet uitgestapt hoor!

Om de hoek van Rodeo Drive was de boutique van de dochter van Paul Mc Cartney, Stella Mc Cartney. Ik had er al eens van gehoord en was leuk om het in het echt te zien.

Er waren in totaal zes routes door en om de stad heen maar wij hebben er (maar) twee gedaan. We arriveerde bij de opstapplaats om half elf in de ochtend en om half zes zijn we weer uitgestapt. Halverwege zijn we natuurlijk een keer uitgestapt om rond te kijken en bij de een na laatste halte zijn we ook uitgestapt om de walk of fame af te lopen.

De gele route door Santa Monica was eerder afgesloten vandaag omdat president Obama in town was.
Omdat ik het wel leuk zou vinden om een glimp van de president op te vangen vroeg ik de buschauffeur het hemd van zijn lijf.
Waarom is Obama hier?
Wanneer/hoe laat is Obama hier?
Waar komt Obama precies?
Maar helaas kreeg ik geen antwoord van de buschauffeur.
Het leek alsof hij niets wilde/mocht vertellen!?

In de avond gaan we richting camping nummer acht.
Het landschap verschilt niet veel met die van Oostenrijk of Zwitserland.
Het grote verschil is dat ze hier ratelslangen hebben.
In het reglement van de camping staat hoe om te gaan met oa deze beesjes.
De jongens vinden het maar wat spannend