Van Las Vegas naar Los Angeles - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Chantal Zaunbrecher - WaarBenJij.nu Van Las Vegas naar Los Angeles - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Chantal Zaunbrecher - WaarBenJij.nu

Van Las Vegas naar Los Angeles

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, Santa Monica

Even nog achterom kijken naar De Strip maar is overdag als die straat niet verlicht is minder spectaculair.
Patrick had graag nog een dag langer gebleven, das niet zo gek met al die lichtjes en knopjes, daar issie dol op ;-)
Voor mij is dit de ideale vakantie. Elke dag is zo gepland dat we alleen maar de highlights er tussenuit hebben gehaald. Zo ga je je niet vervelen en heb je voor jezelf het idee dat je de mooiste dingen hebt gezien.
Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat er wellicht mooiere en bijzondere dingen te zien zijn/waren maar daarvoor moet je verder het binnenland in en dat zat er qua tijd deze vakantie niet in.

We gaan dus vandaag naar Los Angeles, tochtje van 449 km.
De laatste dag dat we zo'n eind rijden. Je stelt je erop in dat je veel moet rijden maar als de laatste lange trip begonnen is ben ik blij dat er daarna een periode aanbreekt waarin we minder hoeven te rijden. Althans minder kilometers aan één stuk.

Het bergachtige gebied waar we doorheen moeten blijft een beetje gelijk met de voorgaande 2 staten, Arizona en Nevada. Nu ook eindelijk cactussen gezien, ik vroeg me in Arizona al af waar ze bleven.

Je bent je er snel van bewust dat je LA nadert, druk!!! Tig baans wegen en ram vol. Gelukkig konden wij gebruik maken van de rustige linker baan, de carpool strook. Gelukkig hoeven we met de camper niet DownTown door om naar Santa Monica Pier te gaan. Bij aankomst bij de pier herken je 'm meteen. Met erop de nostalgische kermis.
Eerst de camper parkeren langs de boulevard á $ 32 (ahum!)
Californië is in alles duur in vergelijking met de andere staten.
Op de pier aanbeland ziet het er gelikt uit. Heel goed onderhouden met een ouderwets tintje. Een kermis op een pier, apart maar erg leuk.
Een klein stukje verderop heb je een mooi uitzicht over de zee, strand en boulevard. Wij stonden elkaar ineens stom verbaasd aan te kijken en vroegen elkaar af of wij hetzelfde gezien hadden.... ja, echt waar, dolfijnen, ze zwommen heel kort aan de kust. Na later bleek geen toevalstreffer want we hebben er meerdere gezien over de rest van de dag.
Na een paar uurtjes zijn we tegen de avond naar onze camping gereden in Malibu die we gekozen hadden om het uitzicht. Zoals door de camping belooft, een full seaview plek. Erg mooi en toen we smorgens wakker werden en de deur open maakte zagen we vooraan in de zee de dolfijntjes weer zwemmen. Begon er bijna aan te wennen ;-).

• 08 Mei 2014 - 09:52

Helma:

Hello there!
    Zo grappig, ook ik verheug me nu iedere ochtend op een bericht/verhaal uit de States. Kunnen jullie niet nog een paar maanden rond blijven trekken? Prachtige foto's! Vooral die meeuw. Ik weet al wat jouw volgende schilderklus wordt ;).
    Take care!
    x

• 08 Mei 2014 - 10:05

Mam Beppie:

Ook wel fijn dat jullie niet meer zo lang op de weg zitten een beetje rust doet jullie goed maar daar in Amerika is zoveel te zien en te doen en wat te denken van die kermis voor de jongens ze wilde er zeker meteen naartoe vooral Jimmy die ia dol op achtbanen haha nog veel plezier en veel genieten doeiiixxxxx