Van Amarillo naar Albuquerque - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Chantal Zaunbrecher - WaarBenJij.nu Van Amarillo naar Albuquerque - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Chantal Zaunbrecher - WaarBenJij.nu

Van Amarillo naar Albuquerque

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Albuquerque

De zon schijnt al als we wakker worden.
Vandaag rijden we een afstand van 552 km naar Albuquerque, New Mexico.
Vlakbij de camping heb je Cadillac Ranch. Beroemd vanwege de 10 met graffiti bedekte cadillacs rechtop in een rij, met de neus begraven in de grond van kunstenaar Stanley Marsh.
Wat voor enig oponthoud zorgde was onze wc. Die was kapot gegaan en moest gerepareerd worden in een garage.
Goed geregeld allemaal door het camperverhuurbedrijf maar kost wel tijd. Al met al redelijk op tijd weer weg kunnen rijden.

We zijn vandaag een paar keer getrakteerd op een (niet geplande) toeristische route door Patrick. Ook wel leuk hoor, veel mooie grote boerderijen gezien met veel koeien en paarden. Een paar boeren/werklui tegengekomen die ons meteen groette. Die zullen ook wel gedacht hebben, wat doen die nu hier met zo'n camper over een zandpaadje vol hobbels en knobbels.

Ook vandaag weer stukjes van het historische deel van route66 gezien en op een parkeerplaats nog een praatje gemaakt met een stel die nieuwsgierig waren. Je kent het wel, where do you folks come from? Aardige mensen.

Aangekomen op de camping vlakbij Albuquerque (inmiddels New-Mexico) hebben we meteen bezoek van een grijze kat.
Door deze kat komt de overbuurvrouw naar ons toe en verteld dat het een lieve kat is en van de achterbuurvrouw is.
De overbuurvrouw vertelde ons verder dat ze samen met haar man, beide in de zestig, hun hele hebben en houden verkocht hadden afgelopen zomer en nu door Amerika trekken met hun RV. Volgens ons doen dat heel veel mensen hier die de pensioengerechtigde leeftijd bereikt hebben. Ik kan ze geen ongelijk geven!

De jongens hebben lekker kunnen spelen hier op de camping met een groep kinderen die op schoolreisje waren.
Best bijzonder, in onze ogen, om in een camper te reizen door een deel van Amerika als schoolreisje!?
Wessel zijn Engels is al heel goed en Jimmy krijgt hier nu een spoedcursus. Hij vindt het erg leuk. Hij is niet bang om iets te vragen in het Engels en besteld zijn eigen eten in restaurant De Gouden B....

• 02 Mei 2014 - 07:13

Pa En Ma:

hoi hoi dat zijn weer leuke verhalen,fijn dat jullie op schema zitten ,er is daar genoeg te zien en ervaren,ook leuk voor de jongens die cadillac's,dat vonden ze wel erg leuk denk ik,ervaringen die ze altijd blijven houden
    en er komt nog zoveel te zien en ervaren succes ermee doei xxx

• 02 Mei 2014 - 11:51

Mam Beppie :

Leuke foto's en verhalen enne hadden ze zoveel hamburgers gedraaid dat de wc kapot was hahaha jullie hebben zoveel te bekijken en mee te maken en leuk voor de jongens om met kinderen uit Amerika te spreken dit word en is de reis van hun leven om nooit te vergeten en voor jullie natuurlijk ook . Remon is met veel vertraging (overstap gemist ) eindelijk in Las Vegas aangekomen groetjes doeiiiiiixxxxxxxx